بمناسبتِ یازدهمین سالِ شهادتِ دوکتور نجیب الله
دفتر مرکزی نهضت فراگير دفتر مرکزی نهضت فراگير

ششم میزان مطابق بیست و هفتم سپتامبر ۲۰۰۷ مصادف است با یازدهمین سالروزِ شهادتِ دوکتور نجیب الله ريیس جمهور پیشین افغانستان و رئیس شورای مرکزی حزب وطن.

کشور عزیز ما افغانستان مخصوصاً در سه دهۀ اخیر تاریخ خویش عرصه خشن ترین و بیرحمانه ترین مداخلات و تجاوزات اجانب و شاهد خونبار ترین رویداد های داخلی بوده که به بهای خون پاکبازان سر بکف که از آزادی استقلال و تمامیت ارضی هویت ملی و ترقی کشور دفاع نموده اند  تمام شده است.

   قافله بزرگ شهدای راه وطن را صدیقترین فرزندان آن که از ملیتها، اقشار ولایه های  مختلف اجتماعی،  احزاب و تشکیلات سیاسی از آنجمله اعضای وطندوست حزب وطن و سلف ان حزب دموکراتیک خلق افغانستان تشکیل شده است، میسازد، که به رشادت دلیری و حماسۀ شهادت شان  سر تعظيم فرود میاوریم.

   در میان این لشکر عظیم شهدا و سر سپرده گان وطن شهید داکتر نجیب الله مقام خاصی را احراز میکند زنده گی سیاسی او وافتخار  شهادت او به همه مردم وطن ما تعلق دارد .

شهادت دکتور نجیب الله  از لحاظ فزیکی بدست ناپاک گماشتگان وسر سپردگان دشمن تاریخی این وطن انجام یافت. ولی عاملین اصلی این جنایت ،حامیان تروریزم جهانی ومنطقوی است که با کشور ومردم ما دشمنی دیرینه ،تاریخی وسیاسی دارند .

قتل دکتور نجیب الله خلاف موازین حقوق بشر واخلاق انسانی ، اسلامی ، سنن و عنعنات افغاني باوحشت تمام به دستور بیگانگان صورت گرفت، این عمل لکه ننگیست بر جبین عاملین و حامیان انها .

نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان در حالیکه خاطر ات ان شهید وطن را گرامی میدارد ، یازدهمین سالگرد شهادت وی را به خانواده شان و به تمام اعضا و هواخواهان نهضت فراگیر  و ملت قدرشناس افغانستان تسلیت گفته، از جامعه جهانی و مدافعین حقوق بشر میطلبد تا عاملین اين جنايت هولناک را دريافته و به دادگاه عدالت بسپارند.

شاد باد روان دکتور نجیب الله شهید

 

برگرفته از شماره سوم نشريه راه نهضت


September 17th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها